نقدينگي به سمت كدام بازارها رفته است؟

به مرجع تحليلي اخبار شهري خوش آمديد

نقدينگي به سمت كدام بازارها رفته است؟

۱ بازديد

به گفته يك اقتصاددان ، بيش از 2500 ميليارد تن مايع در سال گذشته توليد شده است. وحيد شاگاگي در مصاحبه با ISN گفت اقتصاد ايران بيش از 2500 ميليارد حواله روزانه در يك سال گذشته داشته است كه ارقام بانك مركزي بيشترين مبلغ طي شش دهه گذشته را نشان مي دهد. اقتصاد ايران در …

نقدينگي به سمت كدام بازارها رفته است؟ https://dana-news.ir/2021/05/08/نقدينگي-به-سمت-كدام-بازارها-رفته-است؟/ دانا نيوز Sat, 08 May 2021 09:09:30 0000 اقتصادي https://dana-news.ir/2021/05/08/نقدينگي-به-سمت-كدام-بازارها-رفته-است؟/ به گفته يك اقتصاددان ، بيش از 2500 ميليارد تن مايع در سال گذشته توليد شده است. وحيد شاگاگي در مصاحبه با ISN گفت اقتصاد ايران بيش از 2500 ميليارد حواله روزانه در يك سال گذشته داشته است كه ارقام بانك مركزي بيشترين مبلغ طي شش دهه گذشته را نشان مي دهد. اقتصاد ايران در …

به گفته يك اقتصاددان ، بيش از 2500 ميليارد تن مايع در سال گذشته توليد شده است.

وحيد شاگاگي در مصاحبه با ISN گفت اقتصاد ايران بيش از 2500 ميليارد حواله روزانه در يك سال گذشته داشته است كه ارقام بانك مركزي بيشترين مبلغ طي شش دهه گذشته را نشان مي دهد. اقتصاد ايران در سال گذشته. در مواجهه با افزايش فشارهاي مالي ، كاهش قدرت خريد و نامشخص بودن شرايط اقتصادي ، مردم در تلاشند تا درآمد مازاد خود را به بازارها معطوف كنند.

وي افزود: “در گذشته چهار بازار املاك و مستغلات سنتي مانند طلا ، ارز ، اتومبيل و خانه در ايران وجود داشت ، اما از اواسط سال 2009 نيز شناخته شده است كه بازار سرمايه هيچ سهم بازار ندارد. مايعات منجر به بازارهاي ديگر مي شود

اين اقتصاددان تورم را مقصر افزايش تورم دانست و گفت: تا زماني كه نقدينگي بالايي در كشور وجود دارد ، اين پول به بازارهاي سرمايه و املاك مي رود. در مدت زمان كوتاهي ، بازار سرمايه توانسته است برخي از نوسانات قيمت را در بازارهاي موازي مانند طلا ، ارز و … كنترل كند ، اما افزايش حباب هاي بورس اقتصاد ايران را با مشكل روبرو كرده است.

شاگگي گفت: اكنون بيش از 3،000،000 ميليارد تن مايع داريم و اگر متوسط ​​رشد دارايي 30٪ باشد ، در مجموع 900،000 ميليارد تن سال گذشته به 1398 مايع اضافه شد. اگر اين مقدار را در 365 روز تقسيم كنيد ، به بيش از 2000 ميليارد تن مي رسد.

به گفته شاگاگي ، اگر بازار سرمايه نبود ، اكنون ارزش دلار بيش از 32000 تن بود.

وي گفت: اكنون مقدار پول وارد بازار ارزهاي رمزپايه و سپرده هاي بلند مدت در سيستم بانكي شده است. قيمت ها در بازار املاك و مستغلات بر اساس گردش پول است.

اكونوميست نتيجه گيري مي كند: همانطور كه اقتصاد پيش بيني مي كند ، در يكي از بازارهاي املاك و مستغلات آشفتگي ايجاد خواهد شد. اقتصاد ايران اكنون شش بازار دارايي شامل بازار سرمايه ، طلا ، دلار ، خودرو ، مسكن و ارز دارد و بايد از تورم در اين بازارها جلوگيري كند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.