۴ قرباني مشهور ال‌كلاسيكوي ايران

به مرجع تحليلي اخبار شهري خوش آمديد

۴ قرباني مشهور ال‌كلاسيكوي ايران

۳ بازديد

بسياري از فوتباليست ها هزينه مسابقات و نتايج برابر سپاهان-پرسپوليس را پرداخت كرده اند و ما در اين مقاله فقط 4 داستان را مرور مي كنيم. روزنامه گزارش داد شهروند – شهروند “بازي پرسپوليس و اسپانيا به عنوان كلاسيك فوتبال ايران شناخته مي شود. بحث هاي احساسي و غالباً جذاب بين دو گروه نهفته. اين …

۴ قرباني مشهور ال‌كلاسيكوي ايران https://dana-news.ir/2021/05/09/۴-قرباني-مشهور-ال‌كلاسيكوي-ايران/ دانا نيوز Sun, 09 May 2021 07:29:12 0000 عمومي https://dana-news.ir/2021/05/09/۴-قرباني-مشهور-ال‌كلاسيكوي-ايران/ بسياري از فوتباليست ها هزينه مسابقات و نتايج برابر سپاهان-پرسپوليس را پرداخت كرده اند و ما در اين مقاله فقط 4 داستان را مرور مي كنيم. روزنامه گزارش داد شهروند – شهروند “بازي پرسپوليس و اسپانيا به عنوان كلاسيك فوتبال ايران شناخته مي شود. بحث هاي احساسي و غالباً جذاب بين دو گروه نهفته. اين …

بسياري از فوتباليست ها هزينه مسابقات و نتايج برابر سپاهان-پرسپوليس را پرداخت كرده اند و ما در اين مقاله فقط 4 داستان را مرور مي كنيم.

روزنامه گزارش داد شهروند – شهروند “بازي پرسپوليس و اسپانيا به عنوان كلاسيك فوتبال ايران شناخته مي شود. بحث هاي احساسي و غالباً جذاب بين دو گروه نهفته. اين مار خوب به نظر مي رسيد اما بسياري از افراد را گزيده و آنها را خسته كرده است. بسياري از فوتباليست ها به وقايع و نتايج اين بازي اداي احترام كرده اند و ما در اين مقاله فقط 4 داستان را مرور مي كنيم.

مصطفي دنيزلي

اولين حضور مصطفي دنيسي در پرسپوليس چشمگير بود. بدون شك تيم پرسپوليس ليگ ششم را بايد تيمي بي نظير در تاريخ اين باشگاه دانست. اما آن تيم زيبا عنوان قهرماني ليگ را از آن خود نكرد. اگرچه پرسپوليس اميدوار بود با فتح جام حذفي جام را حفظ كند ، اما سرخپوشان در مرحله نيمه نهايي جام حذفي تهران 4-1 شكست خوردند. اين ديدار با برتري پپسي نوري برابر ژوزه پاپي با تساوي بدون گل به پايان رسيد. كار رنگ آميزي شد و سپاهان 3 بار ديگر در ميزبان را باز كرد. محسن گهرماني بعداً در El Cli سي Sico چهره شناخته شده اي شد اما فعلاً اين باخت سنگين به دنيسلي در فوتبال پايان داد. در آن زمان شايعاتي مبني بر حضور افندي در تيم ملي وجود داشت اما اين شكست به او اجازه هيچ كاري را نداد. در حقيقت ، پنج سال بعد ، دنيس دوباره به فرش قرمز بازگشت.

يا گلمحمدي

فينال جام ايران 1992 يكي از غم انگيزترين روزهاي تاريخ پرسپوليس بود. در روز اخراج وي ، 100000 نفر براي همراهي مهدي مهدويچ براي قهرماني در سپاهان و قهرماني در جام حذفي جمع شدند اما اتفاقات عجيب اين مسابقه منجر به شكست پرسپوليس و آزادي كيا شد. او رفت اما خشم عمومي نسبت به يايا ردمهمدي ، كه در آن زمان سرمربي قرمزها بود ، آنقدر زياد بود كه از پرسپوليس كنار گذاشته شد. يحيي كه در نيمه اول فصل 12 به عنوان دستيار مانوئل ژوزه صحبت مي كرد ، زماني كه در نيم فصل سرمربيگري مي كرد ، گفت: “من خداحافظي از Mahadavicia را متوقف مي كنم.” او در همان فينال بيش از 5 دقيقه با كيا بازي نكرد.

محسن قهرماني

ديدار پرسپوليس و سفاهان در ليگ سيزدهم بدون شك يكي از بحث برانگيزترين ديدارهاي تاريخ فوتبال ايران است. سپاهان در اين بازي 2-0 پيروز شد و محسن قهرماني با يادآوري ميزبان اصفهان و اخراج سامسا حسيني از پرسپول ، در دقيقه دوم سر و صداي زيادي ايجاد كرد. پس از آن بازي ، علي دايي ، سرمربي وقت پرسپوليس ، صريحاً در مورد تعداد كارت ها و ناكامي داور صحبت كرد. اين شورشي بود كه ماهها ادامه داشت. در هر صورت ، آن بازي آخرين روز بازي محسن گهرماني در فوتبال ايران بود. او رفت.

امير كالا اي ناوي

در بازي برگشت فصل گذشته بين اسپانيايي ها و پرسپوليس ، امير گالني دراماتيك ترين تصميم دوران مربيگري خود را گرفت و تيم ايسفاني را به زمين نفرستاد. اينكه امير درباره خودش چه فكري كرد ، مشخص نيست اما پرسپوليس 3 بر صفر پيروز شد. موضوع به قدري روشن بود كه حتي باشگاه سپاهان نيز از تجديدنظر در ديوان عالي كشور خودداري كرد. در آن روز ، پرسپوليس در عمل عنوان قهرماني ليگ برتر را بدست آورد و پايه هاي نيمكت Kala-Nuye لرزيد. سرانجام ، چند هفته بعد ، براي اولين بار در دوران مربيگري ، قبل از پايان فصل تيم را ترك كرد. اگر آن را دوست داريد ، آن را رد كنيد و اگر دوست نداريد ، با مقامات تماس بگيريد!

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.